Pages

Jodohku.. Tidak perlu ada kata cinta yang membuai, tidak perlu beradegan mesra yang mengundang dosa. Hanya sebuah perhubungan yang saling menjaga hati dan perasaan. Bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah ♥

My Book: Cinta High Class

Bismillah.

Saya dapat tahu tentang novel ini dari Twitter, kalau tak silap. Jujurnya, kalau pandang cover buku ni, saya akan fikir lima kali sebelum beli. Saya memang judge books by its cover. Mwehehe. Saya tertarik nak memiliki buku ni bila baca feedback yang sangat baik dari para pembacanya.



Saya rasa teruja bila Allah singkatkan masa saya mencari novel ni. Alhamdulillah, parents tak menghalang saya beli novel ni walaupun SPM dah dekat sangat waktu tu. hihi.

Saya baca setiap helai dari novel ni, kecuali helaian copyright tu. hehe.. dan, saya rasa sangat gembira serta bersyukur. Banyak ilmu yang saya dapat dari novel ni. Bukan setakat bab cinta, nikah, dan cara mengenali bakal suami. Bahkan, ada juga ilmu fiqh, psikologi dan hadis.

Subhanallah. Novel ni sedikit sebanyak dah luruskan langkah saya dalam bercinta. Islam meraikan setiap kondisi umatnya. Islam menawarkan solusi bagi setiap permasalahan. Islam itu memang indah!

Bagi saya, ehem, saya dah dapat kurangkan perkara lagha dalam percintaan saya. Saya cuba menguruskan rindu dengan zikir. Saya cuba berpuasa syahwat. Jarak yang Allah bentangkan antara saya dan si dia merupakan suatu nikmat. Mujahadah menjadi lebih mudah. Alhamdulillah! Saya dah dapat menerimanya dengan baik dari hari ke hari.
Moga kekuatan hati saya ni akan terus bercambah. Allahumma aamiin.

Novel ini juga menyediakan tips kebahagiaan rumah tangga. Macam-macam yang terkandung dalam novel ini. Ada kisah suka. Ada kisah duka. Ada kisah kekeluargaan. Ada kisah persahabatan. Ada kisah perpisahan. Saya boleh katakan, novel ini sendiri novel yang high class.

Buku ni juga mempunyai aura yang tersendiri.

Bagi mereka yang single, bacalah novel ini untuk mempersiapkan diri dilamar bakal pasangan yang soleh.
Bagi yang terlajak bercinta a.k.a. couple, bacalah novel ini untuk mencari solusi dalam menguruskan perasaan.
Bagi yang sedang bertunang, bacalah novel ini untuk mengetahui adakah tunanganmu itu bakal menjadi pasangan yang setia.
Bagi yang sedang melayari bahtera perkahwinan, bacalah novel ini agar pernikahanmu kekal manis setiap detik hingga ke syurga.
Bagi yang sudah berpisah, novel ini menyediakan ubat bagi merawat hatimu dan akan membangkitkan semangat dalam jiwa.

Bacalah! Anda takkan menyesal, insyaAllah :)
Daisypath Friendship tickers