Pages

Jodohku.. Tidak perlu ada kata cinta yang membuai, tidak perlu beradegan mesra yang mengundang dosa. Hanya sebuah perhubungan yang saling menjaga hati dan perasaan. Bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah ♥

Dugaan Berniqab

Bismillahirrahmanirrahim..

I'm posting this to myself. So that I will be brave to face the people once I am niqab-ed.

I was scrolling over the timeline on my Twitter when suddenly few tweets caught my eyes.
I clicked to see the source and it was from a niqab-ed sister. Maybe she forgot me already (we did tweeted each other before).

The tweets;

Kena tengking dengan makcik dkt A&W masjid india. Ya Allah malunya :'(

Dia datang minta rm1 sebab nak makan. Belum sempat nak bagi tetiba dia jerit cakap " asal kau tutup muka kau haa? Nak lemas nak mampus?"

" Kau tak payah nak tutup dosa lah pelacur, macam aku tak tahu kau jual p*** jual b*****. Kau boleh pergi mampus!" :'(

(yang censored tu saya tak tahu apa)

Then dia macam nak pukul aku. Elok elok sini bising. Terus semua diam and pandang aku. Mengigil badan :'( aku tak kenal dia pun!

Last dia cakap " semua bodoh nak ikut Allah, pergi mampus dgn orang malaysia" lepastu dia blahh. Astagfirullah :'(


Ada sekelompok makcik makcik ni bisik bisik then pandang ummi. Ya Allah janganlah sampai dorang salah sangka dengan ummi. Semua tu tak betul

Adik aku cakap anggap je makcik tu tak waras *nak sedapkan hati :'(

K dah, anggap je ni satu ujian. Syukran semua :') Alhamdulillah makin okay dah ni. Sayang korang sesgt :')




Antara tweet reply dari akak yang tabah tersebut;

akak dengan ummi and adik adik tengah makan. Tetiba dia tengking kuat sangat. Akak sentap tak boleh buat apa :'(

tapi dik, dia orang melayu. Nak kata tak waras, waras je akak tengok :(

yes, akak pakai niqab je. Tengah makan bukannya buat kacau :(

habis mengigil badan kita :'(

yes, maybe ujian buat akak :')

kan? Serious kalau tak fikir orang ramai, saya dah menangis teresak esak dah ni :'(

yes, sampai ummi dengan adik adik tak selera nak jamah makanan. Kesian dorang :'(

dia tu orang malaysia juga rasanya. Siap cakap pergi mampus semua orang malaysia. Pelik betul..

tak sayang, dia tak bertudung pun. Hmm entah, hehe takdalah baik. Tapi akak takda sampai buat benda keji tu :(

ummi kata dia sentap, tak selera nak jamah makanan. Kesian ummi :'(


Hmm mungkin, mungkin dia ada kisah silam yang lampau. Mungkin lah..

kau tahu kan sekarang lunch hour, boleh bayangkan betapa ramainya orang dkt sini. Dah ah tengking depan muka aku -,-

Saya drive kejap ye, satg reply mention tweet korang. Aseef.


MasyaAllah.. Berniqab memang satu cabaran..
..tapi itu takkan patahkan niat saya untuk berniqab!


Hanya satu yang saya pasti; bila saya dah bernikah, saya akan berniqab. InsyaAllah.
Daisypath Friendship tickers